Nere på jorden

Efter att ha smörjt in varandra med solskydd från faktor 10-50 går vi ned till stranden med varsin surfbräda under armen.
Vi har målet att bli gyllenbruna nästintill svarta. I våran beachbag har vi vatten,frukt,kamera och ännu mer solskydd.
Det behövs när solen ligger på. Med oss har vi också en bergsprängare som gör sitt.

Den tidigare nämnda grisleken är en riktig hit. Är dock inne på ett dåligt streak då jag lyckats torska 3/5. 
Men lika glad är jag för det, men jag ska se över reglerna och kanske ändra något till min fördel.

Vi har hyrt brädor nu varje dag.  "James" och "Sebastian" ligger ett par steg före i utvecklingen då de var här förra året.
Mitt självförtroende var på topp idag efter att ha klarat av att stå i ett par vågor i vitvattnet. Så jag tänkte att jag var flygklar och paddlade och kämpade mig lite längre ut.
Där är vågorna större, kraftfullare och bryter för ögat väldigt fint. 
Här befinner sig också de bästa surfarna.
När jag väl var på vägs ut kom jag väldigt snabbt ned på jorden. I detta fall ned på botten.
Efter att ha tajmat in en våg helt fel. Bröt den och slog över mig med en väldig kraft. Man vet inte vad som är upp eller ner i de starka strömmarna. Tur är att brädan flyter.
Lite chockad av händelsen och kallsupen var jag dock fast beslutsam att jag skulle ut bakom det yttersta brytet för att åka tillbaka in till stranden. Så jag paddlade utåt.
Efter några paddeltag var det dags igen och då händer följande.
Jag hör någon skrika "Hey fucker"! Samtidigt reser sig en stor våg och en kille ska just ställa sig upp för att ta vågen.
Jag inser då att det är till mig han skrek åt och att jag är i vägen. Vågen närmar sig snabbt och lika snabbt närmar sig killen. I panik för att inte bli krossad av vågen och överkörd av surfaren dyker jag under vattnet. Väl uppe på ytan pustar jag ut och får ögonkontakt med surfaren som var tvungen att kasta sig av brädan för att inte  köra över mig. Han stirrar på mig och skakar på huvudet. För att rädda situationen säger jag på knackig engelska " I´ sorry, it¨s my first day surfing" Han säger då snabbt tillbaka " STAY ON THE FUCKING BEACH"

Det var ett tag sedan jag kände mig så dålig och liten, då har jag ändå förlorat på gris. Trött återvänder jag till stranden och inser att jag får hålla till ett par dagar till i vitvattnet innan jag ger mig på de stora bryten.

Peer
 







Kommentarer
Postat av: Oskar

Miss you guys! Behöver inte ens hoppas på att ni har det bra för bilderna gör sitt haha! Stay sharp. P.S Martin! Ge inte upp :P D.S

2009-02-07 @ 22:59:32
Postat av: mammagull!

Åhhh vad underbart det ser ut!Snön har vräkt ner här och våren verkar långt borta! Ha det bäst! Love Mor..

2009-02-08 @ 12:33:37
Postat av: Lisa

Det låter som hädelserika dagar änså länge! Ha en fortsatt trevlig resa, hälsa till min kusin Viktor från mig! :)

2009-02-08 @ 12:35:23
Postat av: Matilda Karin Ullis Rolle

Hahaha.. ni är ju för goa! :) Vi sitter här hela familjen o följer er resa bland vågorna! Riktigt rolig uppdatering.. fortsätt så, och ha det så superkul! :) Kramar till er!

2009-02-08 @ 20:09:37
Postat av: Matilda Karin Ullis Rolle

Hahaha.. ni är ju för goa! :) Vi sitter här hela familjen o följer er resa bland vågorna! Riktigt rolig uppdatering.. fortsätt så, och ha det så superkul! :) Kramar till er!

2009-02-08 @ 20:10:26
Postat av: Erika

hahaha klockrent- STAY ON THE FUCKING BEACH! Skam den som ger sig lillebror! Kram på er!

2009-02-09 @ 19:02:19
Postat av: Mamma Eleonor

Vi följer era rapporter med spänning!

Vilka fina grabbar ni är!Det syns på er att ni hittat till solen......!

Ha det gott!

Mamma Eleonor

2009-02-10 @ 11:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0