update part 1 - resan

Vi började alltså våran lilla roadtrip i fredags runt lunch! Victor agerade chaufför fram till GBG och resan gick mycket smidigt och smärtfritt. I götet plockade vi upp två stycken glada studenter som redan hade börjat förfriska sig och Oskar knäckte snabbt första ölen. Jag tog över ratten och Victor slöt upp i bilfesten! Några timmar senare var vi framme i dystra Malmö där vi var tvungna att vänta in lägenhetsnyckeln som kom i andra bilen ca två timmar senare! Så jag korkade upp rosén medan vi letade upp lägenheten för att lokalisera oss. Då händer följande:

En piketbuss kommer i fullfart och tvärnitar på vägen bredvid oss. Alla i vårt sällskap hade öppnade alkoholhaltiga drycker i nävarna, jag hade precis öppnat min vinflaska, så jag tänkte helvete också, nu kommer dom hälla ut hela skiten innan jag ens har druckit något... Ut ur bussen hoppar tre polismän och beordrar oss att stanna och betraktar oss mycket noga, inspekterar våran färdkost, häller ut hälften av sällskapets drycker (inte min!) och berättar för oss att dom hade fått ett larm för två minuter sedan att ett gäng på fem killar (slump?) hade vandaliserat en bil och fört oväsen på gatan som vi hade parkerat vår bil på. Det är ju inte så svårt att förstå att vi var lite misstänkta :P Så poliserna började ta våra körkort o kolla upp oss i brottsregister osv, de var dock väldigt trevliga efter några minuter när det hade framgått att vi inte var så berusade och våldsbenägna, och de förstod ganska snabbt vi inte var männen de sökte. Polisen berättade att vi skulle åka på en konfrontation för att slå bort alla misstankar, men medan han höll på att förklara fick han ett larm i öronsnäckan där dom fått uppgift om att en av killarna hade en röd tröja vilket ingen av oss hade, så han bad oss om ursäkt och önskade oss en trevlig kväll o hoppade in i bussen som körde iväg med en rivstart!

Trevlig början på helgen tyckte vi och satte äntligen kurs mot lägenheten. Då ringer andra bilen och det visar sig att ingen hade fått någon portnyckel och porten låstes klockan nio :S fan tänkte vi men såg till vår stora lättnad att ett fönster var öppet till trappuppgången på andra våningen så jag Arash, spiderman även kallad, klättrade upp och fixade biffen. Så då ställde vi upp dörren till den andra bilen som hade lägenhetsnyckeln och började vandra mot McDonalds för en sen middag innan utgången. Därifrån tog vi en taxi in till stan där vi gick runt o kollade vad som var bäst för kvällen. Det slutade med att vi fördrack på en tvivelaktig kinesrestaurang varifrån vi gick vidare till en klubb som heter Hipp. Alla man frågade på stan sa att det var det creddigaste och coolaste stället i Malmö och så vi var självklart tvungna att prova. Eftersom vi hade Davvan, även betecknad som BD = bratdavid, med oss ställde vi oss genast i vipkön som inte fanns och var mycket förväntansfulla. Det börjar väldigt trevligt med att en två meter lång, tämligen berusad herre i tjugofemårsåldern kommer ut, rapar högljutt och blåser ut i mitt ansikte och säger den var till dig. Hade han varit några decimeter mindre kunde det mycket väl ha hänt att jag hade hoppat på honom men jag avstod, och funderade på vilken hans motivation till den besynnerliga handlingen var.
Nåväl, efter fem minuter går vi in förbi den oändliga kön (bra BD) och erfar att dom inte tar kort i entrén så jag springer in till baren och tar ut pengar för inträdet. Så kom vi till slut in på stället och märkte att det inte alls var som vi hade tänkt oss, utan att det var som en tio gånger sämre version av Otten. Vi gav det en chans i ungefär en timme innan vi fick nog och drog vidare till BK för en whopper pinata, very nice.. Därefter hittade vi en fin svarttaxi som tog oss hem till lägenheten där bil nr 2 precis hade gått och lagt sig. Efter lite brottning och allmänt rabalder blev det läggdags även för bil 1 och så slutade den kvällen. Ganska misslyckad men ändå jäkligt skojj ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0