Midvinternattens köld är hård

Eftersom det i morgon är julafton, och det är något av en gåvornas tid. Så tänkte jag vara hygglig och bjuda på ett inlägg så där dan före dan, ni vet!


Det har hänt en del sen sist, lite vatten har runnit under broarna så att säga.. Arash har fått hår på ryggen, Magnus har börjar känna på puberteten och själv börjar jag bli grå hårig. TIden springer iväg och snart står man där med en kass pension, blöjor och liggsår
Men än finns det väll hopp, jag hörde på radion häromdagen,att den procentuellt största spridningen av könssjukdommar i Florida, USA är bland människor i åldern 65-75 år.. Vet inte om jag ska tycka att det är bra eller dåligt, men jag antar att man får vara glad för deras skull..


Jaja, nu är jag för övrigt i Kristinehamn som jag såg att Arash nämnt. Alltid trevligt att komma hem till mammas mat och omvårdnad.. Sen jag kom hit har jag gått upp 7 kilo och julafton är inte förens imorgon?? Får inte ihop det hela, men får försöka hålla mig till knäcke bröd och svagdricka imorgon för att hålla matchvikten under 100 pannor, vore ju rätt kass att nekas inträde i Costa Rica i Feb för att man är för tjock.. Har hört att det har hänt... Obekräftade uppgifter men jag tror det var Jacke som sa det..


Nu luktar det kantareller från köket och mamma lockar med kall öl om jag sällskapar!  Vi hörs!


God jul kamrater! 
 

Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.


// V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0